Patronat

Są gry na których możecie znaleźć logo Pirata. Są to tytuły w swoich kategoriach wyjątkowe, które moim zdaniem warto mieć w swojej kolekcji – nie są to wyłącznie tytuły o średniej lub wysokiej ciężkości, mimo że prywatnie lubię w takiej grać.

Tych tytułów nie oceniam swoją standardową skalą, dlatego, że uważam że nie jestem przy nich do końca obiektywny. Nie mniej jednak w recenzji zaznaczam ich mocne i słabe strony. O tym, dlaczego warto się im przyjrzeć, możecie dowiedzieć się przy recenzji każdego z tytułów.


SIERRA WEST, wydawnictwa Lucrum Games

Sierra West to naprawdę solidne euro, w którym podejmujemy wiele decyzji. Ta gra zyskuje w moich oczach z każdą kolejną partią i do której wiem, że chętnie będę wracał. I mimo, że nie czuję tutaj „efektu wow”, to czas spędzony sprawił, że nawet bez patronatu Sierra West znalazłaby miejsce w mojej kolekcji. Dzięki różnorodności elementów, 4 różnym modułom, a nawet osobnym zasadom dla trybu solo to zdecydowanie tytuł, któremu warto dać szansę, tym bardziej patrząc na jego atrakcyjną cenę.  Serdecznie polecam eurograczom, którzy chcą spróbować czegoś nowego.

Dokładny opis możecie znaleźć po kliknięciu TUTAJ.


WYSPA SKYE – DRUIDZI, wydawnictwa Lacerta

Jeśli lubicie podstawkę Wyspy Skye, to z pewnością polubicie i Druidów. Dzięki nowej planszetce dolmenów kupimy dodatkowe kafelki zapewniające specjalne umiejki. Dodatek nie wnosi do gry rewolucyjnych zmian, ale wprowadza „więcej dobrego”, a rozbudowa naszych terenów staje się teraz jeszcze przyjemniejsza. Dodatkowo, Druidów można łączyć również z Wędrowcem, co umożliwia korzystanie nie tylko z planszy Dolmenów, ale też z dodatkowej planszetki Wędrowca. 

Dokładny opis możecie znaleźć po kliknięciu TUTAJ.


JUNGLE BOOGIE, wydawnictwa Granna

Jungle Boogie to naprawdę przyjemny abstrakt ze sporą dawką strategii. W swojej kategorii to jeden z ulubionych tytułów mojej kolekcji. W grze wcielimy się w pchły starające się zasiedlić jak najwięcej małpek. Do tego celu posłużą nam zdolności rozmnażania i skakania pcheł, jak i umiejętności samych małp. Dzięki różnorodności na którą sami wpływamy i braku schematyczności w partiach jest to gra, która za każdym razem sprawia mi tak samo dużą przyjemność. A nawet coraz większą z każdą kolejną partią.

Dokładny opis możecie znaleźć po kliknięciu TUTAJ.


SONAR, wydawnictwa Foxgames

Sonar to sprytny tytuł w którym kierując okrętem staramy się wydedukować pozycję przeciwnika i zestrzelić jego łódź podwodną. Dostępne mapy oferują różne typy terenu, które rządzą się swoimi prawami. Dla mnie to pozycja do niezobowiązującego zagrania w tygodniu lub w większym składzie. Ze względu na prostotę i przejrzystość zasad świetnie sprawdza się także w gronie osób niegrających lub rodzinie z dziećmi.

Dokładny opis możecie znaleźć po kliknięciu TUTAJ.


KWIAT WIŚNI, wydawnictwa Foxgames

Kwiat Wiśni to typowa gra wykorzystująca mechanikę push your luck. W trakcie rozgrywki wyciągamy kolorowe kwiaty z woreczka próbując skompletować sety, które pozwolą na skorzystanie z wybranych kart mistrzostwa. Dzięki nim możemy zbierać więcej kwiatów lub podrzucać je naszym przeciwnikom, co może zmniejszyć ich liczbę punktów na koniec.

Dokładny opis możecie znaleźć po kliknięciu TUTAJ.


DICE SETTLERS, wydawnictwa Lucrum Games

Rozgrywka toczy się przez szereg rund, do momentu aż zostanie uaktywniony jeden z czterech warunków końca gry. W każdej turze do wykorzystania mamy dwie akcje. Są one określane na podstawie kości, którymi w danej turze rzucamy. Każdy z kolorów kości (a w rozgrywce występuje ich 6) nieco różni się anatomią i pozwala na wykonywanie różnych akcji, które zbliżają nas do zakończenia rozgrywki.

Dokładny opis możecie znaleźć po kliknięciu TUTAJ.


DICE CITY, wydawnictwa Bard

Podczas rozgrywki każdy z graczy otrzymuje identyczną planszetkę z zarysem miasta. Na niej znajdują się podstawowe budynki pozwalające na zdobywanie punktów zwycięstwa, gromadzenie zasobów i wojska. W swojej turze gracze rzucają 5 kośćmi (ich wartości i kolory pokazują miejsca, gdzie należy je umieścić). Następnie wszyscy po kolei aktywują lokacje na których zostały one ustawione.

Dokładny opis możecie znaleźć po kliknięciu TUTAJ.


WODNY SZLAK, wydawnictwa Foxgames

Wodny szlak to kafelkowy tytuł dla początkujących. Na start każdy dostaje kafelek startowy, który również pokazuje bieg rzeki i to w jakim kierunku będziemy dostarczać zasoby – mąkę do młynów, a drewno do tartaków. Jeśli się nam to uda to otrzymamy punkty, każdorazowo określone przy danym budynku.

Dokładny opis możecie znaleźć po kliknięciu TUTAJ.


TAJNY AGENT, wydawnictwa Granna

Podczas rozgrywki w Tajnego Agenta, jeden z graczy zostaje tytułowym agentem. Zadaniem pozostałych, wcielających się w rolę detektywów, jest go wytropić.

Dokładny opis możecie znaleźć po kliknięciu TUTAJ.