Patronat

Są gry na których możecie znaleźć logo Pirata. Są to tytuły w swoich kategoriach wyjątkowe, które moim zdaniem warto mieć w swojej kolekcji – nie są to wyłącznie tytuły o średniej lub wysokiej ciężkości, mimo że prywatnie lubię w takiej grać.

Tych tytułów nie oceniam swoją standardową skalą, dlatego, że uważam że nie jestem przy nich do końca obiektywny. Nie mniej jednak w recenzji zaznaczam ich mocne i słabe strony. O tym, dlaczego warto się im przyjrzeć, możecie dowiedzieć się przy recenzji każdego z tytułów.


DICE SETTLERS, wydawnictwa Lucrum Games

Rozgrywka toczy się przez szereg rund, do momentu aż zostanie uaktywniony jeden z czterech warunków końca gry. W każdej turze do wykorzystania mamy dwie akcje. Są one określane na podstawie kości, którymi w danej turze rzucamy. Każdy z kolorów kości (a w rozgrywce występuje ich 6) nieco różni się anatomią i pozwala na wykonywanie różnych akcji, które zbliżają nas do zakończenia rozgrywki.

Dokładny opis możecie znaleźć po kliknięciu TUTAJ.

DICE CITY, wydawnictwa Bard

Podczas rozgrywki każdy z graczy otrzymuje identyczną planszetkę z zarysem miasta. Na niej znajdują się podstawowe budynki pozwalające na zdobywanie punktów zwycięstwa, gromadzenie zasobów i wojska. W swojej turze gracze rzucają 5 kośćmi (ich wartości i kolory pokazują miejsca, gdzie należy je umieścić). Następnie wszyscy po kolei aktywują lokacje na których zostały one ustawione.

Dokładny opis możecie znaleźć po kliknięciu TUTAJ.


WODNY SZLAK, wydawnictwa Foxgames

Wodny szlak to kafelkowy tytuł dla początkujących. Na start każdy dostaje kafelek startowy, który również pokazuje bieg rzeki i to w jakim kierunku będziemy dostarczać zasoby – mąkę do młynów, a drewno do tartaków. Jeśli się nam to uda to otrzymamy punkty, każdorazowo określone przy danym budynku.

Dokładny opis możecie znaleźć po kliknięciu TUTAJ.


TAJNY AGENT, wydawnictwa Granna

Podczas rozgrywki w Tajnego Agenta, jeden z graczy zostaje tytułowym agentem. Zadaniem pozostałych, wcielających się w rolę detektywów, jest go wytropić.

Dokładny opis możecie znaleźć po kliknięciu TUTAJ.